Chestionarul de evaluare a copiilor (3-7 ani). ECI-4
03 Oct 15ECI-4 reprezintă un instrument de screening destinat evaluării simptomelor comportamentale, emoționale și cognitive, prezente în cele mai prevalente tulburări psihiatrice caracteristice copiilor, itemii cuprinși în chestionar bazându-se pe criteriile de diagnostic prevăzute de Asociația Americană de Psihiatrie în Manualul de diagnostic și statistică a tulburărilor mentale (DSM).
Există două variante ale chestionarului, una pentru părinți și una pentru educatori/învățători, astfel încât adunarea informațiilor de către clinician se realizează din contexte diferite (completarea chestionarului durează în medie 10-15 minute).
Chestionarul evaluează riscul pentru următoarele tulburări emoționale și de comportament la copii:
- Varianta pentru părinți cuprinde simptomele pentru:
- ADHD (cele 3 tipuri – cu deficit de atenție, hiperactiv/impulsiv, tipul combinat)
- Tulburarea opoziționismului provocator
- Tulburarea de conduită
- Tulburarea de anxietate generalizată
- Fobia socială
- Fobia specifică
- Tulburarea de stres posttraumatic
- Anxietatea de separare tulburarea obsesiv-compulsivă
- Tulburarea depresivă majoră
- Tulburarea distimică
- Tulburarea de atașament reactivă
- Tulburări pervazive de dezvoltare ( tulburarea autistă, tulburarea Asperger)
- Tulburări de somn
- Tulburări de alimentație
- Tulburări de eliminare
- Ticuri (motorii, vocale)
- Mutism selectiv
Varianta pentru educatori/învățători urmărește să obțină informații despre contextul educațional și serviciile de educație specială, exclude itemii incluși în cea pentru părinți, despre care educatorul/învățătorul ar putea avea informații imprecise și, de asemenea, nu cuprinde o enumerare exhaustivă a tuturor simptomelor în ceea ce privește acele tulburări caracterizate prin comportamente care sunt problematice, în principal, în contextul familial.